Posted in Produkty

Proč je pro firmy důležité mít přehledný ceník

Jednou z věcí, které zákazník v každém obchodě ocení, je jasné a přehledné označení cen jednotlivých výrobků. V klasických kamenných obchodech toto obvykle nebývá problém, i když i zde může dojít ke zmatku. Tím jsou například vyměněné cenovky nebo doposud neodstraněné ceny ze slevové akce, která právě skončila.
 
Tyto nedostatky, které by mohly být rychle napraveny, však mohou zákazníky odradit od nákupu. Když přijdou k pokladně a vidí, že za zboží zaplatili vyšší cenu, než byla oznámena, je velmi pravděpodobné, že do tohoto obchodu již znovu nepřijdou.
 část ceníku s cenami
Samozřejmě, ne vše je chyba zaměstnanců. Například někteří zákazníci, zvláště pak děti a mladiství, se baví tím, že vyměňují cenovky na zboží a tím matou zákazníky. Samozřejmě není v silách zaměstnanců je uhlídat, je však nutné, pokud je některý ze zákazníků na tuto skutečnost upozorní, okamžitě sjednat nápravu.
 
Toto vše se ale nestává nijak často, takže vcelku se dá říci, že ceny jednotlivých výrobků jsou zde udány jasně a přehledně, což je pro zákazníky samozřejmě velmi důležité.
 
Internetové obchody jsou poněkud jiný případ. Zde se nemusí příliš bát útoků nejrůznějších vtipálků (tedy pokud mají dostatečně dobré zabezpečení svých webových stránek). Narazíme zde však na jiný problém. V mnoha z nich totiž chybí jasný a přehledný ceník https://petrortho.cz/cenik/.
 
Ano, jsou uvedeny jednotlivé druhy zboží i jejich ceny, často však chybí jejich porovnání – seznam, kde je vše seřazeno dle typu a s přehledným označením cen. Pro zákazníka to znamená, že musí přeskakovat z jednoho výrobku na druhý a pamatovat si, kolik který stál, případně si ceny zapisovat.
 
To je samozřejmě nepohodlné, a pokud je na výběr mezi mnoha různými typy daného zboží, může to být i velmi frustrující. A samozřejmě v konečném důsledku i jedním z důvodů, proč se zákazník nakonec rozhodne v daném e-shopu nenakoupit.
 ceník před restaurací
Ceník tedy není jen pomůckou pro obchodníky, ale může být i jedním z faktorů, které rozhodnou o úspěchu či neúspěchu daného obchodu a věc, na kterou lze nalákat nové zákazníky. Proto se rozhodně vyplatí nechat si jej udělat profesionálně, přehledně a správně. Věřte, že vy i zákazníci to jen oceníte.